You are currently viewing דרכי טיפול בחרדה- כל מה שצריך לדעת

דרכי טיפול בחרדה- כל מה שצריך לדעת

חרדה היא מצב נפוץ מאד, עד כדי שניתן להגיד שכל אדם חווה או יחווה חווית חרדה לפחות פעם אחת בחייו. אחד מהמאפיינים של חרדה מצוי גם בתסמינים פיזיים ובמקרה קיצוני יכול להתקיים אירוע של התקף חרדה שתסמיניו דומים מאד להתקף לב.

הטיפול בחרדה מתחיל במודעות. ככל שמודעים יותר לתופעה אפשר לתרגל את התרגילים שעובדים לנו ובצורה כזו להטמיע את הפתרון. חשוב לזכור שזה עניין של תהליכים. ללמוד להרגיע את המערכת ולהיענות לטיפול עד כדי פתרון של הבעיה זה עניין של הסתגלות מערכות.

יש כמה דרכי טיפול בחרדה- הדרך הקלינית שעושה שימוש בטיפול תרופתי, הדרך הנפשית- התנהגותית שעושה שימוש בכלים פסיכותרפיסטיים שונים והדרך המשלבת בין השניים. חשוב לציין שטיפול תרופתי לא מטפל בבעיה אלא מקפיא אותה. נכון שהטיפול התרופתי מספק פתרון כל עוד נוטלים את הטיפול התרופתי, בעוד שכאשר מפסיקים לקחת את הכדור, התופעה חוזרת. זאת הסיבה שבגללה מעדיפים לשלב גם טיפול התנהגותי, פסיכולוגי או פסיכותרפי אחר במקביל לטיפול התרופתי, על מנת לייצר גם פתרון בלתי תלוי.

באופן כזה התרופות מקלות על הרעש שהתופעה מייצרת והטיפול הנפשי מעניק ומטמיע כלים שמאפשרים להגיע לכדי פתרון גם לאחר סיום התרופות. ד"ר לידי לרנר תוכל לאבחן ולהציע את הטיפול המתאים ביותר במיוחד עבורכם.

השיטות הנפוצות

לצד הטיפול של ד"ר לידיה לרנר תוכלו לתרגל את הדברים הבאים:

מדיטציה- מפחיתה רמות של מתח ומאפשרת לייצר שלווה פנימית. למדיטציה יש מגוון של השפעות חיוביות על מח האדם ועל המערכת כולה ולכן היא מומלצת מאד באופן כללי. יעילה במיוחד בתופעות של חרדות.

דמיון מודרך- הוא גם תרגיל נפלא לעשות במהלך חרדה. אפשר למשל לדמיין את המקום הטוב או המקום החזק, לדמיין שאנחנו בתוך בועה שקופה אך אטומה שרק דברים טובים נכנסים אליה ועוד.

נשימות- נשימות, כמו מדיטציה מסייעים להפחית חרדה ובאופן כללי משפרים את כל תהליכי החיים בגוף. תרגול נשימות מאפשר ליצור עוגן ולהחזיר את המערכת למצב מאוזן תוך שהוא מפחית את החרדה.