You are currently viewing מה התפקיד של מודד

מה התפקיד של מודד

אם ברצונך להיכנס לתחום של מדידות קרקעות, אתה עשוי לתהות מה כוללת בדיוק משימה זו. במאמר זה אדון מדוע מודדים מקצועיים אינם ניתנים להחלפה וכיצד משתנה תפקידם של מודדים מקצועיים. כשאתה שוקל קריירה כסוקר, עליך להבין את התפקידים והאחריות של עבודתך, כמו גם כמה סוגים שונים של סקרים ועבודות שנבצע בקרוב. עבודתו של מודד קרקע כוללת גם שימוש במערכות מידע גיאוגרפיות ובציוד המשמש ליצירת מפות של תנאי קרקע, מבנים וחלקות. באחריותם של המודדים ובאחריותם לחשב ולפרש את נתוני הסקר כדי לקבוע את היקף השינויים בשימוש בקרקע, כגון שינויים באיכות הקרקע והמים. אסוף את תוצאות הסקרים, כולל מספר האנשים, סוגי הקרקעות, סוגי הבנייה והמבנים וגודל כל חלקה.

מדידה כוללת מדידות המתבצעות בשטח או במשרד, אך בדרך כלל מודדים עובדים על אדמות שסקרו. מודדים וסוקרים מבצעים מגוון רחב של משימות, כמו רכישת קרקע, פיתוח קרקע ושינוי שימוש בקרקע.

מודדי קרקעות יכולים גם להיות חוקרים יעילים

מכיוון שתפקיד זה יכול לכלול בחינה של רשומות רכוש היסטוריות ומפות לקביעת הגבולות החוקיים של חלקה נתונה. בתחום זה של התפקיד, מודד המודד כי דוחות הסקר שלו מדויקים ביותר ומכילים את כל המידע הדרוש כדי לקבוע ולתמוך בתוקף ממצאיהם, כגון שימוש בקרקע, בעלות על אדמות וגבולות קרקע.

בעלי בתים ובעלי עסקים שוכרים לעתים קרובות מודדים כדי לקבוע את גבולות הנכס. לעתים קרובות המודד צריך לחפש סקרים קודמים ופנקסי קרקע לפני תחילת העבודה, אשר ניתן למצוא בעירייה או בבניין בית משפט.

רוב המדינות דורשות מהמודדים להשלים תוכנית שהוסמכה על ידי המדינה ובעלי ניסיון של ארבע שנים לפחות כמודדים מורשים

ארבע שנות עבודה עם מודד מורשה הן דרישה סטנדרטית לפני שאתה מרגיש זכאי לבחינת רישיון עבור עבודתך כסוקר. לבסוף, המודדים חייבים לקבל הסמכה מטעם איגוד מודדי הקרקעות בארצות הברית (LSA) והאיגוד האמריקני לסקרי קרקעות.
לעוד פרטים מורחבים בתחום של מה התפקיד של מודד ניתן לבקר ב- surveyor10.co.il

כדי להיות מודד מוסמך, עליך להשלים השתלמויות באופן קבוע כדי לחדש את הרישיון שלך. מודדים פוטנציאליים ישלימו תוכנית מדידה המלמדת אותם כיצד להפעיל ציוד מדידה ולבצע חישובי נתונים. הם יכולים להסביר למפרט הטכני לבונים ולעזור לבוחריהם להבין סקרי קרקעות ותיאורים. אתה יכול למנוע ולפתור סכסוכי גבולות על ידי תיעוד גבולות בעלות חוקית ועזרה בקביעת השימוש הנכון בקרקע למטרות ציבוריות ופרטיות כגון כבישים, גשרים ותשתיות אחרות.

אתה יכול להתחיל קריירה כמודד קרקעות או גיאומטיקאי בכל מספר תחומים

אך רוב המעסיקים יעדיפו שתברר אם יש לך תואר רלוונטי במדידות ותגלה עניין באזור על ידי בחירת מדידה. מודול כחלק מהתואר שלך. הקהילה המאוחדת של מודדי קרקעות, למשל, מציעה משרות שמקורות קהל מרחבי העולם. הקורסים לעוזר במדידות קרקע פתוחים לכל בוגרי האוניברסיטאות והטכנאים בעלי תעודת מדידות קרקע. רק עם תואר אוניברסיטאי או תואר בסיסי תוכלו להשיג תואר ראשון בגיאולוגיה, גיאופיזיקה או תחום קשור כמו מדעי הגיאוגרפיה.

אם תרצה בכך

הדרך המהירה ביותר להיות מודד מוסמך היא להשלים את קורס המדידות, שמוכר על ידי המכון המלכותי לסוכרים שכירים (RICS). מודדים בדרך כלל זקוקים לתכנית המכינה את התלמידים באופן ספציפי לעבודתם כמודדים. הסיכויים הטובים ביותר הם אם יש לך תואר בסיסי או התמחות בתחום מדידות, אך אתה יכול להיות גם מהנדס מדידות קרקע כבוגר בעל תואר ראשון בגיאולוגיה, גיאופיזיקה או תחום קשור כמו מדעי גיאוגרפיה. כשאתה תומך בסוקר בכיר, אתה מבצע מגוון רחב של סקרים, כולל סקרי קרקע, מים, שימוש בקרקע, כבישים, גשרים, מסילות ברזל ותשתיות אחרות. תואר בגיאולוגיה, גיאופיזיקה או תחום קשור, שיספק לכם את הידע הנדרש למשימה זו בגיאומטריה, הנדסה וטריגונומטריה. כמו כן תקבל תעודה במדעי כדור הארץ ותואר שני במדעים אם תונפק.

בעת סקר קרקעות

המודדים ישתמשו במגוון ציוד שיעזור להם לסרוק ולמפות את האזור. הם יקבעו גבולות מוגדרים על סמך רשומות הסקר הקודמות ויסמנו נקודות התייחסות וציוני דרך שיעזרו במדידה ובחישוב. זה מהווה רשת בקרת הפניה בה המודד יכול להשתמש בנקודות אלה כדי לקבוע את עמדתו שלו כאשר מתחיל סקר חדש. זה אומר שרק מודדים רשומים מסוגלים להגדיר את הגבולות והגבולות של האתרים הסמוכים ולערוך תכניות ומסמכי מדידה מתאימים. מודדים ישתמשו בדרך כלל בערכים ידועים כדי להשיג רמות דיוק ודיוק. רישומי שטח משקפים את האיכות והמיומנות של עבודתו של מודד בהשוואה לאלמנטים הבסיסיים של הסקר שערך. מכיוון שהעבודה שהם עושים משמשת לעתים קרובות בבית המשפט ומתועדת בטאבו.