You are currently viewing מה זה שיניים תותבות

מה זה שיניים תותבות

תותבות אלו ממוקמות מעל החניכיים ובדרך כלל ממוקמות 8 עד 12 שבועות לאחר עקירת או עקירת שיניים. תותבות אלו נוצרות לפני עקירת השיניים המוחלפות בתותבות ומשמשות מיד לאחר עקירת השן ובמהלך תהליך הריפוי, שיכול להימשך עד חצי שנה.

ניתן לשפר את היציבות והשמירה של תותבות אלו על ידי הצמדתם לשתלים דנטליים

בחלק מהמטופלים, ניתן להסיר את כל מערכת השיניים המכסה את הלסת העליונה והתחתונה ולהחליף אותה בסט שלם של שיניים תותבות. אנשים לובשים שיניים תותבות כדי להחליף שיניים אבודות או חסרות כדי שיוכלו ליהנות מתזונה בריאה ולחייך בביטחון.

שיניים תותבות עשויות ממגוון חומרים דנטליים

כולל אקריליק, ניילון, פורצלן, שרף או מתכת. שיניים תותבות עשויות בדרך כלל מסוגים שונים של שרף או פורצלן. מבני תמיכה לתותבות מחזיקים שיניים מלאכותיות במקומן ודומים לקמטי חניכיים טבעיים. הם עשויים בדרך כלל מאותו שרף או חומר פולימרי גמיש יותר המשמש לשיניים, שיכול להסתגל בצורה מושלמת לקווי חניכיים טבעיים.

שיניים תותבות מתאימות בצורה מושלמת לצורה ולגודל הלסתות של המשתמש ויושבות על החניכיים ומחליפות שיניים חסרות

שיניים תותבות הן תחליפים בהתאמה אישית לשיניים חסרות שניתן לשלוף ולהחזיר לפה. למרות שתותבות דורשות קצת התרגלות ולעולם לא ירגישו כמו שיניים טבעיות, שיניים תותבות היום נראות טבעיות והן נוחות מתמיד.

במאמר זה נלמד על כל סוגי התותבות וההבדלים ביניהן. שתלים אלו מותאמים לפה ולפנים שלך. התותבת מותאמת לחייך, כך שהיא נראית טבעית ומתאימה לצרכים שלך.

לרוב מתקינים את התותבת מיד לאחר עקירת שיניים

מה שאומר שלא תישארו ללא שיניים. אופן התקנת תותבות תותבות מלאות תותבת שלמה תותקן אם יש צורך להסיר את כל השיניים העליונות או התחתונות או אם יש צורך להחליף תותבת מלאה ישנה. אין צורך להישאר משופע שיניים במהלך תקופת ההחלמה, אך ייתכן שיידרש ריפוד או תותבות לאחר החלמת הלסת.

לפעמים ניתן לשמור כמה שיניים

כדי לשמר את הלסת ולספק יציבות ותמיכה לתותבת. סוגים אחרים של שיניים תותבות מחליפות את כל השיניים, החניכיים והרקמות שמסביב. שיניים תותבות הן שיניים מלאכותיות וחניכיים שנוצרות בפה ונוצרות על ידי רופאי שיניים כדי להחליף שיניים טבעיות שאבדו או נעקרו.

שיניים תותבות יכולות להיות תותבות מלאות או חלקיות

מה שאומר שהן יכולות להחליף את כל השיניים בקו החניכיים העליון או התחתון, או רק כמה שיניים. שיניים תותבות יכולות לשמש כתותבות שלמות להחלפת סט שלם של שיניים עליונות או תחתונות, או כתותבות חלקיות המחליפות רק שן אחת או כמה שן חסרות. ההתקנה יכולה להתבצע על ידי מומחים הנקראים תותבות או רופאי שיניים כלליים, שרבים מהם מתקינים גם שיניים תותבות. שיניים תותבות מותאמות אישית לפי הפה שלך, אתה לא צריך לתקן שיניים תותבות.

עם זאת

חלק מהאנשים בוחרים להשתמש במעצורים כדי לתת להם יותר ביטחון, או אם התותבות שלהם מתחילות להתרופף לפני ההחלפה. חשוב להחליף שיניים תותבות בלויות או לא מתאימות לפני שהן גורמות לבעיות. כמו בכל טיפול שיניים, אין דרך מושלמת להחליף שיניים חסרות, ותותבות קבועות הן רק אחת האפשרויות הפופולריות ביותר. כאשר השיניים הטבעיות שמסביב אינן חזקות מספיק כדי לתמוך במבנים כגון גשרים, או כאשר חסרות יותר משן אחת או שתיים, לרוב משתמשים בתותבות חלקיות במקום בשיטות אחרות להחלפת שיניים.

שחזורי שתלים תומכים במספר שיניים

בדרך כלל סט שלם של שיניים. שימוש בתותבות להחלפת אזורי שיניים חסרים יכול לשפר את יכולת הלעיסה או הלעיסה. יפה, כי נוכחות השיניים גורמת לפנים להיראות טבעיות, וחבישת שיניים תותבות להחלפת שיניים חסרות יכולה לספק תמיכה לשפתיים וללחיים ולתקן את המראה של עששת הנגרמת כתוצאה מאיבוד שיניים. עם תותבות קבועות, המטופלים יכולים לאכול, ללעוס, לנשוך, לדבר ולחייך מבלי לדאוג שהשיניים התותבות שלהם יחליקו במהלך הפעילויות היומיומיות הללו.

שיניים תותבות (הידועות גם בשם תותבות) הן תותבות שנוצרו

כדי להחליף שיניים חסרות ונתמכות על ידי הרקמות הרכות והקשות שמסביב של הפה. שיניים תותבות הן שיניים מלאכותיות נשלפות המשמשות להחליף שיניים שאבדו בין היתר עקב עששת או טראומה. שיניים תותבות הן מכשירים נשלפים שיכולים להחליף שיניים חסרות ולעזור לשחזר את החיוך שלך.
למידע מורחב בנושא של מה זה שיניים תותבות עליך לבקר באתר totavotlior.co.il

תותבת

היא קבוצה של שיניים מלאכותיות שניתן להציב במקום שיניים חסרות. תותבות מלאות תותבות מלאות, הידועות גם בשם תותבות מלאות, הן תותבות נשלפות עבור המטופל, כמו כל השיניים. שיניים מלאכותיות נשלפות קונבנציונליות מיידיות שנוצרו לשימוש מיידי לאחר הסרת שיניים טבעיות.

הם משתמשים בשתלים דנטליים או עוגנים כדי לעגן בצורה מאובטחת על השיניים הקיימות. הם ייחודיים הודות לאיתורים, המובנים בחלק הרקמה של התותב. חיבורי איתור מתחברים לשתלים או לקולטני איתור.

הן נצמדות לשיניים שעדיין קיימות

ומכסות ונשארות על החניכיים והעצמות שבהן השיניים חסרות. הם מסתגלים בצורה מושלמת לחניכיים, מחליפים שיניים חסרות ומבטלים בעיות פוטנציאליות הנגרמות עקב רווחים. הם ממוקמים מעל החניכיים ושונים מהגשרים המחוברים לשיניים קיימות. לעיתים עקרים קודם את השיניים האחוריות, ולאחר מכן משאירים את השיניים הקדמיות במקומן עד שהשיניים התותבות ממוקמות.

שיקום מסורתי שנעשה לאחר עקירת השן ורקמת החניכיים מתחילה להחלים ניתן להכניס לפה כ-8-12 שבועות לאחר עקירת השן

לרוב ניתן לעשות שיניים תותבות מיידיות כדי שהמטופל יוכל ללבוש משהו ביום העקירה. את התותבת השלמה הנשלפת הזו מייצרים ומניחים בפה לאחר הסרת השיניים הנותרות והרקמה החלימה, מה שעשוי להימשך מספר חודשים. לאחר מכן, עדיף לבצע תותבת מלאה רגילה כ-8-12 שבועות לאחר הסרת השן או איבוד השן מהפה.

תותבת מלאה או מלאה מחליפה את כל השיניים הטבעיות בלסת העליונה והתחתונה כאחד

תותבות מלאות לובשות על ידי מטופלים שחסרות כל השיניים בקשת אחת, כלומר בקשת העליונה (העליונה) או התחתונה (תחתונה), או, לעתים קרובות יותר, בשתי הקשתות. תותבות מלאות תותבות מלאות משמשות כאשר איבדת את כל השיניים שלך, מה שיכול לנבוע מטראומה, זיהום, פריודונטיטיס או מצבים רפואיים אחרים. שיניים תותבות מלאות או חלקיות מורכבות מבסיס פלסטיק בצבע מסטיק המתאים את הרכס המכתשי (עצם) שנותר שהכיל בעבר את השיניים.