You are currently viewing פעילויות והפעלות אתגר לילדים ונוער
פעילויות אתגר לילדים

פעילויות והפעלות אתגר לילדים ונוער

ישנם 6 שלבי משחק בגיל הרך החשובים להתפתחות ילדיכם. רשימה זו מסבירה כיצד המשחק של הילדים משתנה עם הגיל וכיצד הם מפתחים מיומנויות חברתיות. בעזרת הפעלות ODT לילדים ניתן ליצור חוויות נהדרות ושיתוף פעולה בין המשתתפים.

ילדים משתמשים בצורות שונות של משחק

כדי לפתח את אישיותם ואת הבנתם את העולם. בשיחה על היתרונות של קבוצות משחקים, קארן ואן וודנברג, סגנית מנכ"לית פלייגרופ NSW, מדגישה כי קבוצות משחקים מאפשרות להורים להציג בפני ילדיהם מגוון רחב של פעילויות כאשר הם לא בבית. כדי לקדם משחק קבוצתי, ישנן חמש פעילויות בהן ילדים בגיל הרך יכולים ליהנות ולהשתתף.

יושבים ילדים יוצרים מעגל על הקרקע ומחליטים מי יכול לנדנד את הסמור באמצע. במשחק הילדים הקלאסי הזה אתה יושב במעגל ובוחר מישהו. עבור אל החלק החיצוני של המעגל, הקש על כל ילד בראשו וצעק כל פעם "ברווז".

משחק שיתופי עם הרבה תרגול בתקשורת ושיתוף פעולה

ילדים יכולים להיכנס לשלב האחרון של המשחק, המשחק השיתופי. תוכלו להבחין שילדיכם נכנסים לשלב זה בו הם יכולים לתקשר את התוצאה הרצויה זה לזה ולעבוד למען מטרה משותפת, כאשר לכל אדם יש תפקיד אחר.

כל ילד שונה ועובר בקצב אחר בשלבי המשחק, אך בדרך כלל ילדים מתחילים לשחק בשיתוף פעולה בגיל 4 או 5. עד גיל שלוש בערך המשחק הופך להיות חברתי יותר כאשר ילדים לשחק באופן אסוציאטיבי עם אחרים.

עד גיל ארבע ילדים מוכנים להתחיל במשחק שיתופי

שכולל משחק כצוות, מגלה עניין רב אצל בני גילם ושואפים למטרות משותפות – רבות מהקבוצות החברתיות העליזות והיוזמות המוגדרות לילדים בשלב מאוחר זה של שנותיהם הראשונות. בשלב זה הילדים מתקשרים, מתקשרים ומתחילים בתהליך לימוד המשא ומתן עם אחרים.

שלבי משחק מוקדמים אלה משמשים ילדים בדרגות שונות במועדים אחרים. יש לציין כי כל מרכיבי ההתפתחות של הילד מופיעים בגרפיקה לעיל בשלב המשחק, וכי סוגים מסוימים של משחק נמשכים וחוזרים על עצמם בכל גיל.

המשחק השיתופי כולל גרסאות רבות ושונות

המתוארות ביתר פירוט בהמשך. כשילדכם מתבגר לבגרות, משחק שיתופי קובע את הסצינה לאינטראקציות עתידיות – בין אם הם בונים פאזלים, משחקים משחקי לוח או משחקים פעילויות קבוצתיות בחוץ. משחק שיתופי משתמש בכישורים החברתיים עליהם עבד ילדכם ומוציא אותם לפועל.

שיתוף פעולה עם אחרים

הוא מיומנות שלא יסולא בפז המספקת בסיס איתן להצלחה באינטראקציה חברתית ובנייה לקראת הבגרות. ללמוד כיצד לפתור בעיות ולעבוד עם אחרים לקראת מטרות משותפות הוא גורם מפתח להתפתחות חברתית ויש לעודד אותו באמצעות משחקים קבוצתיים. עבודה עם אחרים במשחקים קבוצתיים ניתן ללמד ילדים כבר בגיל צעיר.

באמצעות השתתפות עקבית במשחקים ופעילויות קבוצתיות

ילדים לומדים ניואנסים יקרי ערך של אינטראקציה חברתית ומיומנויות חברתיות מרכזיות, כולל כיצד לנצח מתי מתאים לקחת צעד אחורה. כשאתה משחק יחד, אתה לומד להיות חלק מצוות, לעבוד בהתאם לסגנונות של עמים אחרים ולקבל את הגישה שלהם.

משחקים קבוצתיים הם הכרחיים להתפתחות חברתית ורגשית של הילד. Momjunction מביא לך רשימה של משחקים קבוצתיים מהנים וחינוכיים לילדים ואיך ילדך יכול לשחק בהם בבית או בבית הספר.

הפעלות ומשחקים קבוצתיים

לילדים יש הרבה אנרגיה שיש להשקיע כדי לעבוד הרבה במשחק קבוצתי. ילדים משחקים במקביל, משחקים יחד ומתעניינים במה שעושים ילדים אחרים. פעילויות אלו מהוות אתגר פיזי לילדים ומאפשרות להם לצמוח ולהתרגל לרמת פעילות עקבית. למידע נוסף על הפעלות לילדים היכנסו לאתר של גיבושון הפעלות לילדים.

ילדים מתוסכלים ממשחק דמיוני כאשר הם לא רגילים לעבוד עם אחרים. חשוב לעזור להם ללמוד מה אנשים אחרים רוצים ואיך צוותים עובדים. משחק דרמטי מתערב ולוקח את הסיפור לכיוון שמעודד ילדים לעבוד יחד ולהתחשב ברצונות אחרים.

בובות אצבע מכינות את הילדים למשחקים דרמטיים ומצבים חברתיים עם ילדים אחרים. משחק מקביל מגביר את הביטחון העצמי כאשר ילדים לומדים לשחק עם אחרים. זה עוזר לילדים להתחיל בפיתוח שפה ולבנות מערכות יחסים חברתיות.

כאשר ילדים משחקים עם אחרים

יש להם הזדמנות ללמוד כיצד הם מתקשרים עם אחרים וכיצד הם מתנהגים במצבים חברתיים שונים. ילדים שמשתמשים בדמיונם לשחק בסביבה בטוחה ומתיימרים להיות מסוגלים להכיר את רגשותיהם ותחומי העניין שלהם כדי שיוכלו להסתגל לכל מצב. ילדים מתבוננים זה בזה ולומדים להשתמש במיומנויות חדשות על ידי משחק עם אחרים.

תורת המשחקים מכירה בכך שחווית המשחק משתנה ככל שילדים גדלים ומתפתחים. המשחק המקביל נחשב לשלב אופייני שעוברים ילדים כשהם מתפתחים משחקנים בודדים לשחקנים חברתיים.

ניתוח שפורסם במחקר בגיל הרך בשנת 2003 הראה שילדים בגיל הרך שנהנים לראות אחרים משחקים

במקביל צריכים לבצע פעילויות עתידיות שמאפשרות את המעבר לרמת אינטראקציה חברתית גבוהה יותר עם זאת, פעילויות אלו יכולות לעזור להזניח או לדחות מעבר חברתי של ילדים למצב הימורים חברתיים.

ניתן להשתמש בהתערבויות במשחק קבוצתי בכדי לענות על מגוון רחב של צרכים התפתחותיים של ילדים מרקעים שונים

פעילויות משחק ומשחק מובנות וכן משחקים מאפשרים לפעוטות ולגיל הרך לרכוש מיומנויות כמו פיצול, סיבוב, חילופין וספירה של עד שלוש. ספר זה משלב את השימוש בטיפולי התערבות במשחק קבוצתי עם טכניקות התנהגות קוגניטיביות מבוססות ראיות ואימון קבוצתי לילדים.

דוגמאות למשחק מובנה כוללות זריקה ותפיסה, פיתוח מיומנויות מוטוריות על ידי משחק משחקים, אומר סיימון, לומד למלא אחר הוראות, משחק משחקי לוח ושיפור המיומנויות שיש לך בפנייה. רוב סוגי המשחק המובנה מפתחים גם כישורים חברתיים מכיוון שהם מתקשרים עם ילדים ומבוגרים. מעורבות בקהילה היא מבשר חשוב למשחק אינטראקטיבי.

משחק אסוציאטיבי

הוא השלב האחרון במשחק בין משחק שיתופי למשחק אסוציאטיבי. בשלב זה הילדים משחקים זה עם זה, אך אינם מארגנים את המשחק סביב מטרה משותפת. ילדים מדברים, צוחקים ומשחקים עם רעיונות שונים לגבי תוצאת המשחק שהם משחקים.