שאיבת בורות ביוב

משאבת ביוב טובה צריכה להיות בעלת מנוע חזק של 1-2 כ"ס שיכול להעביר 10,000 גלונים של ביוב לשעה מהמימי הבצף לביוב הראשי. בעוד שמשאבות שפכים ומשאבות ביצות מעבירות מים, משאבות שפכים מובילות מי שפכים ומוצקים עד לקוטר של 2 אינץ'. הם יכולים לשאוב מים אפורים (מינימום מוצקים בקוטר פחות מ 1/2 אינץ') ומים שחורים (כולל פסולת אנושית) עד לקוטר של כ -2 אינץ'.

חברות נהנות משימוש במשאבות שפכים מכיוון שהן יכולות להתמודד עם כמויות מים תוך זמן קצר. למשאבות מי שפכים יש יישום נהדר מכיוון שיש להן כניסה גדולה שיכולה לחדור למוצקים.

מה שמבדיל בין משאבות שפכים לבין משאבות ביצות רגילות

הוא יכולתן לטפל בחומרי פסולת, ולא רק במים אפורים. כשמדובר במי פסולת גולמיים, הם מכילים הרבה מוצקים שרוב המשאבות יכולות להתמודד איתן. אלה נקראים משאבות לפליטה של שפכים ומיועדות לשאיבת שפכים גולמיים.

יישומי שפכים למגורים כוללים משאבות מוצקות רכות (2 קוטר) למיכלי שפכים

מערכות ביוב ובורות ספיגה. משאבות מי שפכים משמשות להובלת מי שפכים (נוזליים או מוצקים) ממקום אחד למשנהו. מכיוון שמשאבות ביוב שקועות ברוב הזמן, לעיתים מכונות הן משאבות ביוב טבולות.

משאבות לזרום מי שפכים (המכונות גם מערכות לשחרור משאבות) משמשות בחדרי אמבטיה

בשירותים ובסוגים אחרים של מתקנים סניטריים הנמצאים מתחת למפלס הביוב הראשי או צינור הביוב העובר לבית. תחנת השאיבה מורכבת ממכל גדול, המכונה באר רטובה, המשמש מקלט לשפכים מהבניין או מקבוצת הבניינים. כשהמי שפכים מגיעים לרמה מוגדרת, המשאבה נכנסת ללחץ על שפכים כך שתגיע לבאר, ממנה היא נכנסת לתעלה, שם היא נכנסת לתעלה בכוח המשיכה.

באופן עקרוני משאבת פליטה לשפכים

דומה למשאבת מי תהום הפועלת כמו משאבת חדירת מי גשמים בבית, אלא שביוב משוחרר מצינור הביוב הראשי למיכל הספיגה. הזרימה והניקוז של שפכים תלויים בכוח המשיכה, ומערכת תברואה או מכשיר הנמצא מתחת למפלס הביוב הראשי או מערכת הביוב מחייבת משאבה להגדלת שפכים במהלך הניקוז. משאבות מפלט משמשות בבתים עם מרתפים, חדרי אמבטיה ושירותים.

הדרישות למפעל הרמת שפכים

זהות לדרישות למשאבות שפכים. עם קיבולת של 2 אינץ 'של מוצקים, רוב משקי הבית זקוקים ל 1-2 משאבות ביוב שיכולות לשאוב עד 5,000 ליטר לשעה בגובה צינור הביוב הראשי או מיכל הביוב.

שפכים מאוחסנים בבור תת קרקעי המכונה באר רטובה. צינורות ניקוז נמעכים כאשר המים בבור הספיגה עולים גבוה מדי והביוב דוחף את הביוב ויוצא מהבית. יתר על כן, הבעיה היא שאם הבורות הספיגה מלאים, אתה יכול להריח ריחות רעים בדירה.

משאבות שפכים לא זוכות להכרה המגיעה להן מכיוון שהן שואבות את הבוצה המלוכלכת, המבעבעת והרעילה הזו לבורות ספיגה ולמערכות תברואה עירוניות ברחבי ארה"ב מבלי לראות, להריח או לטפל בה.

היישום הנפוץ ביותר של משאבת שפכים

הוא התקנה בחדר האמבטיה או במרתף. אם המרתף נמצא מתחת למדרון והכניסה לקו הביוב נמצאת במרחק של 4 מטרים מהבית, על המשאבה להזרים ביוב לבית. במקרים מסוימים, שאיבת ספיגה עשויה לכלול גם תיקון בור ספיגה.

עלות שאיבת טנקים ספיגה

היא מינימלית בהשוואה לעלות כאשר יש בעיות עם נגר בבורות הספיגה שיש לתקן. החלפה או תיקון של עבודות ביוב יכול להגיע לאלפי דולרים. כאשר טכנאי שואב בור ספיגה, עליו להיות מומחה בזיהוי בעיית הביוב כך שניתן יהיה להפוך את הביוב ולהחזירו למקום בו הוא נכנס למיכל.

מקובל לשמוע את המונח להחלפה

אך יש הבדל משמעותי בין משאבת ביוב לבין משאבת טחנה. בראשית שנות ה -60, משאבות ביוב קטנות הפכו פופולריות כאשר פותחו מערכות מסילה מודרכות להעלאת משאבות טבולות מתחנת השאיבה לתיקון, ובכך הסתיימה המשימה המלוכלכת והמסוכנת להפיל אנשים לתוך בור הבור.

המנוע מסובב את המדחף כשאתה מסובב את המשאבה ויוצר לחץ שדוחף את המים לצינור הניקוז דרך הגלגלים. משאבה פירושה שרוב המים המוזרמים (ומעט מאוד אפר זבוב) מגיעים מהצינור.

משאבות צנטריפוגליות נסתמות בסובלנות המניע והספירלה עקב בלאי

אם הפעולה היומית שלך מבוססת על משאבות מתפקדות, זה יכול להיות בעיה גדולה אם המשאבה שלך לא תתחיל. אם יש לך בעיה עם המשאבה שלך פנה אל חברת מכונות סימונדס והם ידאגו לזה בהקדם האפשרי.

משאבות ביוב מודרניות רב קומות מאפשרות הובלה של פסולת מוצקה מנקודת הניקוז (צינור נזילה) לאזור סילוק

ללא קשר לשאלה אם מדובר בבור ספיגה פרטי או במערכת ביוב ציבורית. אם יש לך משאבת ביוב, אתה בטח מכיר את דרישות התחזוקה הכלליות ואת הסימנים שהיא לא עובדת כמו שצריך. בעוד שרוב משאבות המים מיועדות להחזיק מעמד לפחות 7-10 שנים, בעיות קבועות יכולות להתרחש כאשר המשאבה מגיעה לסוף חיי השירות שלה.