You are currently viewing איך בוחרים במקלדת שליטה לאולפן

איך בוחרים במקלדת שליטה לאולפן

אתה עשוי לחשוב שסימון וקלט מנגינה בסיסי הם בסדר על מקלדת MIDI ישרה, אבל אם אתה רוצה להשתמש בסינתיסייזר רך, הגמישות הנוספת של אפשרויות בקר נוספות יכולה להיות לא יסולא בפז. עם זאת, אם תחליט מאוחר יותר שאתה צריך בקר MIDI שני להפעלת המקלדת, אל תדאג. אתה יכול לדמיין תקופה שבה אתה משתמש במקלדת כבקר עבור סינתיסייזרים אחרים של חומרה, ואתה צריך יציאת MIDI כדי להתחבר.

מקלדות בקר MIDI נוטות להתחלק לשתי קטגוריות עיקריות

מכשירים ניידים קומפקטיים עם 25 מפתחות ואפשרויות גדולות יותר המבוססות על שולחן עם 49 מקשים או יותר. לרוב בקרי המקלדת MIDI יש מקשים בגודל מלא, בדומה למפתחות פסנתר. כמה מקלדות מיועדות מההתחלה לעבודה עם מכשירי אייפד, מחשבי קונבנציונאלי, מחשבי מחשב נייד ומחשבים ניידים כפי שמוצג על ידי בקר ה- USB MIDI USB Samson Graphite.

בנוסף למפתחות בסגנון פסנתר בבקרי מקלדת

בקרי מקלדת רבים כוללים גם סדרה של לחצנים ומחוונים בלוח העליון שלהם. אם אתה רוצה להשתמש בבקר מקלדת MIDI לצורך ערבוב והלחנה, אתה צריך הרבה פאדרים, ידיות ומפתחות. המקלדות יקרות יותר מבקרים, אך יכולות לשמש כמכשירים עצמאיים.

לחצנים וכפתורים רבים שימושיים במיוחד אם ברצונך להשתמש במקלדת ובקר MIDI

אם אתה משתמש בתחנת עבודה או בפסנתר דיגיטלי כבקר MIDI, סביר להניח שלא תמצא אותה רמת אינטגרציה – לכל סוגי המפתחות יש אפשרויות שונות למספר ולמשקל המפתחות. יש לך הרבה אפשרויות כמו 25 מפתחות ל -88, מכות פטיש רגישות למהירות ומפתחות משוקללים, עם מקלדות כמו סדרת Arturia KeyLab למשל יש לך מספיק חוגות ומחוונים לשליטה בכל ההיבטים של תוספים ו- VSTs, וזו עוד סיבה לכך שאני חושב שהבחירה הטובה ביותר היא באולפן ההקלטות של בקר ה- MIDI שלך.

סגנונות המקלדת עבור בקרי MIDI שונים במספר המקשים ומאפייני התגובה כמו מהירות ורגישות (איך המקשים מגיבים למהירות שהם לוחצים עליהם)

משקל (להרגשת פסנתר מציאותית יותר) ואחרי מגע (מאפשרים מקשים כגון ויברטו , מסננים וטאטאים שיוקצו להם פרמטרים נוספים). מקלדות ה- MIDI מאפשרות לך גם לשלוט בהיבטים אחרים של ה- DAW שלך, כגון השמעה, אחורה, דילוג והקלטת מקשים כאשר אינך משתמש בעכבר המחשב שלך. במקלדות רבות של MIDI יש ידיות ו faders, כך שתוכל לשלוט בעוצמה, פאן, מסננים ורצועות אוטומציה.

מקלדות MIDI הן הבקרים הנפוצים ביותר המשמשים בייצור מוזיקה להקלטת מכשירים וירטואליים וסינתיסייזרים וסנכרון מכשירים וירטואליים

מקלדת MIDI היא בקר עם מקשי פסנתר, רפידות תופים ומפתחות המאפשר לך לכתוב נתוני MIDI ל- DAW שלך עם כלים ותוספים. בקר MIDI טוב או מקלדת לאולפן הוא חיוני מכיוון שהוא יכול לקחת את ההקלטה שלך לרמה אחרת.

מיטב תכונות המקלדת MIDI כוללות מקשי אוקטבה ומשמרות

מה שאומר שכל טווח המגרשים נגיש במכשיר בעל 25 כפתורים עם כמה מקשים. בקרי מקלדת אופייניים (למעט אפשרי של מקשי המיני) כוללים כניסת דוושה (דוושת סאונט דמוית פסנתר) וכניסה שנייה (דוושת הבעה). אתה יכול גם לרכוש תוספות בעלות נמוכה כגון מתגי רגליים בכדי לתת לבקר שלך מקלדת התומכת בפעולת הדוושה של פסנתר.

כיום אולפנים מקצועיים משתמשים בתוספי שמע VST יותר מתמיד-זוהי העדפה אישית אך לדעתי ל- VST כמו Keyscape ו- Spectrasonic יש איכות צליל טובה יותר ממה שהיית מוצא בפסנתר תחנת עבודה דיגיטלית

לדעתי המקלדת הטובה ביותר לאולפן ההקלטות שלך היא גם בקר ה- MIDI הטוב ביותר.

בקר מקלדת MIDI

הוא מכשיר MIDI חומרה שיכול לשחק ולשלוט בהתקני MIDI אחרים, מכשירי תוכנה וירטואליים ופרמטרי תוכנה. לרוב בקרי המקלדת עצמם יש יכולות יצירת צלילים פנימיים, אך מקלדות, סינתיסייזרים ותחנות עבודה יכולים לשמש גם כבקרות ופרמטרי צליל למכשירים אחרים. בקרי מקלדת הם מכשירים עם מקשי פסנתר או סינתיסייזר, כפתורים, מקשים ומחוונים.

בשל השימוש הגובר בכלים וירטואליים באולפן

בקרי מקלדת MIDI הפכו לחלק חשוב יותר ויותר בתהליך יצירת המוסיקה עבור מוזיקאים ומפיקים בני זמננו. זה מאפשר שימוש בחלקים של בקר מקלדת בתחנת עבודה כמכשירי מקור לרצועות ומאפשר למקטעי סינתיסייזר להשתמש בכלים חיצוניים. בעת הקלטה באמצעות מקלדת, ניתן להגדיר בקרי מקלדת MIDI כיחידה באולפן.

אופציה מצוינת

היא Nectar Impact LX88 המשלבת 88 מקשים במקלדת המונעת על ידי חצי משקל USB עם פקדי DAW נרחבים (מחוונים neuf, תשעה כפתורים, שמונה כפתורים ושמונה רפידות) ובקרת תחבורה. מכשירים אלה מתנערים מתפיסת המקלדת של בקר רוח ומעניקים לשחקני הרוח גישה ל- MIDI, מודולי קול ותוכנה. בקרים ומקלדות מודרניים יכולים להעביר MIDI באמצעות USB ללא התקנה מורכבת, ושני סוגים אחרים של שקעים יכולים להקל על חייך.

החלטתי להכניס את בקר ה- MIDI שלהם

ה- Kordbot, לרשימה זו, מכיוון שאין בו את כל מקשי הפונקציות של מקלדת MIDI, אך הוא דומה מאוד למקלדת MIDI ויש לו ערכת תכונות דומה. לבקרי MIDI רבים אחרים אין מקשי פסנתר. מפתח IRIG משלב בקר MIDI וממשק מקלדת / שמע ביחידה קומפקטית ככל האפשר מבלי לפגוע בנגינה.
למידע נוסף על מקלדת שליטה לאולפן ואיך בוחרים במקלדת שליטה לאולפן מומלץ לבקר ב- audiovideo.co.il