You are currently viewing כל מה שצריך לדעת על השתלת שיניים

כל מה שצריך לדעת על השתלת שיניים

מומחים שונים עשויים להיות מעורבים בתהליך תכנון השתלת שיניים, ביניהם רופא המתמחה במחלות הפה, הלסת והפנים (מנתח שיניים ולסת), רופא שיניים המתמחה בטיפול במבנים התומכים בשיניים, כגון חניכיים ועצמות (פריודונט), רופא שיניים שמעצב ומתאים שיניים מלאכותיות (תותבות), או לפעמים מומחה לאוזן, אף וגרון (אף אוזן גרון). 

ברגע שאתה ורופא השיניים שלך קובעים שאתה מתאים להליך זה, תזומן להשתלה. אם רופא השיניים בטוח ביכולת העצמות לתמוך בהנחת השתל, יקבע למטופל ביקור מעקב להליך ההשמה.

פתרון פופולרי וקבוע

השתלת שיניים היא פתרון קבוע המציע יתרונות רבים למטופלי שיניים. בשנים האחרונות השתלת שיניים הפכה לבחירה דנטלית פופולרית, כאשר רבים בוחרים בשתלים על פני תחליפי שיניים אחרים כמו שיניים תותבות או גשרים. הם מהווים אלטרנטיבה מצוינת לגשרים או תותבות מסורתיות ונחשבות על ידי רוב רופאי השיניים לאופציה הטובה ביותר להחלפת שיניים אבודות.

לפני ההשתלה

תיערך פגישה עם רופא שיניים מיומן בתחום השתלות שיניים אשר יקבע האם ישנה אפשרות לביצוע השתלת שיניים ביום אחד, השתלות שיניים ביום אחד מתאפשרות כאשר שתלים החדשים מוחדרים לתוך עצם השן, כך שאין צורך בהשתלת שתלים עם ברגים, במצב כזה תהליך זה נעשה מאוד פשוט. באופן כללי, הטיפול מתאים לאנשים עם חוסר של כל השיניים בלסת ורק אם מצב העצם שבלסת הוא טוב. במקרים אחרים בהם הלסת לא עבה מספיק ייתכן שמומחה הפה יצטרך להשתיל חתיכה קטנה של עצם, בדרך כלל ממקום אחר בלסת העליונה או התחתונה, כדי להעניק לשתל הדנטלי מבנה בטוח.

לאחר הנחת השתל

הלסת והרקמות הסובבות ייקח זמן מה להחלים. במהלך החלק הראשון של תהליך זה, רופא השיניים יניח בניתוח את בסיס השתל הדנטלי לתוך עצם הלסת ולאחר מכן יתפור אותו על מנת שיוכל להחלים. בסוף שלב זה, השתל יבלוט מעט מהחניכיים, וישמש בסיס לשן או כתר מלאכותיים. לאחר שלב ההחלמה, אנו עוברים לשלב השיקום בו השן החדשה תוצמד לשתל. ברגע שהשתל מחובר לעצם הלסת מחברים אליו סיכת חיבור קטנה, הנקראת אבוטמנט, כדי להחזיק בחוזקה את השן החדשה. לבסוף שן חלופית מחוברת לאחר מכן לבסיס עם חתיכת מתכת נוספת הנקראת מחבר. כאשר השתל מתרפא והעצם גדלה סביב השתל החדש, תהליך המכונה אוסאואינטגרציה, תלבש תותבת זמנית נשלפת כדי לסגור את הרווח שבו הוסרה השן המקורית.  לאחר החדרת השתלים הם יישארו שלמים למשך מספר חודשים כאשר העצם והרקמות הרכות שמסביב גדלות סביב השתלים, ובעצם הופכים אותם לטובים כמו שורשי שיניים קבועים וטבעיים. בסיס השתל מתמזג עם עצם הלסת ויוצר בסיס מוצק, ממש כמו שורש שן אמיתי. היתרון הגדול ביותר של הליך זה הוא שהשתלים לא יהיו שונים משיניים טבעיות אחרות וישמרו על בריאות הפה של המטופל לאורך שנים.

יתרונות בהשתלת שיניים בטכניקות אחרות

השתלות שיניים ביום אחד  – טכניקת השתלת שיניים יחסית חדשה, אך בעלת אותם אחוזי הצלחה ביחס לתהליכים במסגרת זמן גדולה בהרבה. חלק מן היתרונות של של השתלות מסוג זה הם קיצור התהליך ומספר ההליכים הכירוגיים, ממספר חודשים ליום. מה שמקטין בנוסף לכך את הסיכוי להתפתחות זיהום. בנוסף לכך ההחלמה מתהליך זה היא מהירה בהרבה, מה שמאפשר לחזור לאורך החיים הקודם במהרה. השתלות שיניים ביום אחד אפשר לבצע במגוון מרפאות כמו אלון מרפאות שיניים בחולון.

 

שתלים של קבוצת שיניים

ניתן למקם שתלים עם ארבע או שש שיניים בניתוח המשמש לתמיכה בתותבת מרובת שיניים. בעזרת שתלים אלו ניתן להחליף מספר שיניים במקביל. תחליפים אלה משתמשים בשתל אחד כיחידה עצמאית להחלפת שורש שן אחת. בסוג זה, השן המלאכותית מוברגת או מוצמדת לצמיתות לנקודת השתל הבודדת.

לסיכום

כיום ישנם פתרונות רבים למי שסובל מאובדן שיניים, כך שאיכות חייו לא תיפגע מכך, בין אם תבחרו בהתליך הארוך או הקצר-אנו מקווים שבסוף התהליך תחייכו יותר .