You are currently viewing איך להשתמש בשמן דקים בצורה נכונה

איך להשתמש בשמן דקים בצורה נכונה

התשובה הפשוטה היא ששמן אגוז יכול לשמש כצבע שמן ולמעשה עובד טוב מאוד, אך בכל הנוגע לכלל הרזיית השומן, צבעי שמן ז'נבה מכילים הרבה יותר שומן מצבעי שמן אחרים, כמו למשל שמן זית. שמן מכבישה קרה ושמנים אחרים הם הכוח המניע העיקרי לתכשירי צבע רבים המבוססים על שמן. שמן פשתן שונה, כאילו נשפך על השיש, הוא יתייבש תוך מספר ימים ויוצר סרט קשוח.

הבעיה

היא כי קלסר פסטל השמן הוא שמן שאינו מייבש, שגורם לצבע להיות אטום מדי, מה שאומר ששכבות שלאחר מכן אינן יכולות להידבק היטב. מדיום שמן טהור בהחלט אינו מומלץ, אך אם לומדים לנקות צבע שמן בעזרת מכחול, זוהי אלטרנטיבה בטוחה יותר לצבעי שמן ולדלילים. אולי זה מה שהופך אותו להרבה יותר יעיל משמנים טהורים ואולי אפילו יותר מדללי צבע טהורים.

בסיס טוב הוא הערובה הטובה ביותר להצלחה בעולם הציור, בין אם אתה משתמש בצבע שמן או אקרילי. לימוד טכניקות ציור שמן בפועל טוב יאפשר לך לנצל באופן מלא את הכישורים האמנותיים שלך.
למידע נוסף בנושא של שמן דקים יש להעיף מבט ב- ciranova.co.il

החששות העיקריים בצבע שמן נוטים להיות כיצד להפוך את הצבע לדליל יותר ולהבין את אמצעי התקשורת השונים שם שיעזרו לך בכך

ניתן להשתמש בשמן הבינוני להתמזגות עם צבעי השמן ולהתאמת עקביות, זמן ייבוש וגימור הציור. כמה שמנים בינוניים, כמו שמן פשתן, עוזרים לצבע שלך להתייבש קצת יותר מהר, בעוד שאחרים שמחליפים שמן מאריכים את התהליך היבש. שמנים אלה – בשמנים מוסיפים גוף למדיום ויש לדלל אותם כדי להפחית את ההתנגדות בעת הצחצוח, בעוד שמן זרעי פשתן זורם חופשי וכבישה מתייבש מהר יותר.

אתה זקוק גם לממיס כמו טרפנטין

כדי לדלל את הצבע, אך לרוב האמנים בדרך כלל מכין חומר מבוסס שמן. צבע שמן דורש תהליך ארוך בהרבה, שהוא הרבה יותר ארוך מהתהליך של צבעי שמן כמו שמן פשתן, מכיוון שהאדים מכילים טרפנטינות (רוחות מינרליות), שעלולות להיות קשות על העור ולהכיל אדים.

ערבוב צבע שמן עם מדלל מקשה על האשפרה מכיוון שיש פחות שמן בתערובת. כך גם בשכבות של אקריליק ושמן: אינך יכול לשים שמן על אקריליק מכיוון שאתה לא רוצה שהצבע ייסדק.

גם אם אתם אוטמים את העץ על ידי מריחת פריימר לצביעת שמן, הוא יתפרק בהתאם לסוג הפריימר בו אתם משתמשים. רצפות לא מטופלות או שטופלו בצורה לא מספקת מוצצות שמן מהצבע ובסופו של דבר פוגעות בו.

עם זאת

ציורי שמן יכולים להתבהר אם לא מקפידים לעשות משהו שאקריליק נראה לעשות, אם כי זה לא קיים מספיק זמן כדי שנוכל לדעת. יש אמנים שכבר מתייבשים לאט מדי, ולכן אין צורך להחמיר את הבעיה. אם אתה מודאג מהשימור ואורך החיים של עבודתך, הייתי מצייר אקריליק עם פסטלים בשמן. תוכל לפתור בעיה זו על ידי הפיכת ציורי האקריליק שלך לדקים ככל האפשר, אך לא עדינים מדי או עבים מדי.

לכן ערכתי רשימה של שיטות בהן אני משתמש

כדי להאיץ את תהליך הייבוש של ציורי השמן שלי. כדי להתחיל לנקות מברשת על בסיס שמן בעזרת מדלל צבע, עליכם לקחת שמן פשתן ולשפוך אותו על דף נייר. אם השמן הפך רע, הקפד להשליך אותו כראוי לפח האשפה כמתואר לעיל.

כדי למרוח צבע שמן, עליך להשתמש בדבק מבוסס ממס ולוודא שהוא יבש לחלוטין, ואז להשתמש בשכבה הבאה כצבע ישר מהצינור. אולי להוסיף מעט שמן ולדלל את הממיס עם שכבת בסיס. אם יש לך הרבה פיות, אתה תמיד יכול להשתמש בשמן רב יותר בשכבה נפרדת. השכבה האחרונה משמשת כשמן בינוני או מדיום – שמן – ואז משתמשים בה ישירות מצינור לצבע. אמנם הכי טוב לקנות צבע זול בזמן שאתה עדיין מתרגל ומתנסה, אבל אתה יכול להרוויח עד 40 $ עבור אותה כמות צבע שמן, אז כדאי.

כאמור לעיל

צביעה בשמן יכולה לקחת זמן רב להתייבש, תלוי בכמה צבע אתה משתמש, וליישום דק עם תוספים בינוניים יכול להתייבש עד יומיים. לציורי שמן עם עלים, יכול לקחת עד חודש התייבשות של הלכה הסופית, אך יכול להתארך עד שבוע ומעלה עד שהתייבש צבע שמן.

אם אתה משתמש בצבע שמן, עליך להשתמש בדבק על בסיס ממס או על בסיס שמן לציפוי הסדין, כגון פוליאוריטן, פוליאתילן גליקול או כל ממס אחר שאינו רעיל.

חלק מהפיגמנטים סופגים יותר שמן מאחרים

ולכן השלבים הבאים עוזרים להביא לצבע שמן לעקביות הנדרשת. אם אתה רוצה לרכך את הצבע עצמו במעט צבעי מים בלבד, המדיום הזה יעזור לך להפיק את המרב מהשמן, אך אם אתה זקוק לשליטה רבה יותר בפרטים עדינים, המדיום המפחית את צמיגות צבעי השמן כדי לייצר כמות הניתנת לשליטה. זרימה תקל על כך. השלב הבא יעזור לכם להכין את השמן שלכם לעקביות הרצויה. לדוגמא, עליכם לקנות "שמן תינוקות" בכדי להשתמש בו כמדריך לניקוי מברשת כתמים על בסיס שמן בעזרת מדלל צבע.